Hem > Okategoriserade > Det är kallt hos Familjen Sjöberg

Det är kallt hos Familjen Sjöberg

Här i Stockholm känns vintern än så länge ganska avlägsen. Men i Norrland Västergötland, där familjen Sjöberg bor var det i lördags – 4 grader. När jag läste det slog det mig hur mycket jag längtar bort till sol och värme. Familjen Sjöbergs blogg är välkomnande och kärleksfull. De skriver om sin vardag, postar fina bilder på naturen, vovven och middagar. En mysblogg där läsaren får följa hur ett familjeliv i Fagersanna kan te sig. När jag ser sådana här vardagsbilder från ett liv långt ifrån storstan gå det ett sus genom kroppen. Jag älskar att bo i Stockholms innerstad. Jag älskar Södermalm. Men samtidigt finns det en liten småländsk flicka i mig om längtar bort till ett gammalt rött hus målad med falurödfärg. Långt in i en mörk skog, i närheten av en sjö, med hästar utanför köksfönstret, en fet katt som bränner morrhårr vid den öppna spisen och min familj. Dit längtar jag.

Familjen Sjöberg tipsade om sin blogg när jag efterlyste nya bloggar att läsa. Bilderna är lånade från deras blogg. Vill du tipsa om en läsvärd blogg? Gör det här.

Kategorier:Okategoriserade
  1. carro
    2010/10/18 kl. 8:04

    -4 var det här i Haninge natten till söndag också.. hösten är verkligen här nu! 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

