Hem > Mammaliv > Det händer grejer…

Det händer grejer…

… i Lovisens värld. Igår släppte hon taget och tog tre raska steg. Vår lilla bebis! Snart går hon. Det känns som om den motoriska biten lossnat som en propp, plötsligt händer allt på en och samma gång. Hon har fått dagisplats. I slutet av november börjar hon på dagis 1 år och en vecka gammal. Jag är så glad att allt verkar lösa sig till det bästa.

Det händer även grejer i min lilla värld. Jag har kommit in på ett par distansutbildningar och ska snart börja plugga. Om jag har tur kommer jag även kunna hoppa på mitt program i slutet av höstterminen. Just nu ska instutitionen ha möte och fatta beslut om att ge mig dispans eller ej. Det lät positivt på telefon, men man vet aldrig. Idag har jag köpt en almanacka och känner mig taggad att gasa på. Livet har puttrat på tomgång länge nu känns det som. Mammaledighet i all ära, men jag är otålig och vill återuppta mina studier. Känslan av att leva på tomgång är ganska frustrerande. Det känns som om jag aldrig kommer bli färdig med mina studier.

Jag är fylld av förväntan inför vad som komma skall. Tjihoo!

Kategorier:Mammaliv Taggar:
  1. 2010/10/18 kl. 17:39

    Åh! Jag längtar också efter att få sitta i skolbänken igen,har haft en lång paus därifrån och jobbat istället,men nu längtar jag så.. Grattis!Och grattis till dagisplatsen:)

  2. Linda
    2010/10/18 kl. 19:17

    härligt att livet rullar på… =) vad pluggar du till?

  3. 2010/10/18 kl. 20:44

    @Kristin: Vad pluggar du till?
    @Linda: Jag läser till gymnasielärare i svenska & samhällskunskap.

  4. 2010/10/18 kl. 21:23

    just nu håller jag faktiskt på att läsa upp några betyg på komvux(så himla roligt,ångrar mig inte e minut att jag tog det beslutet)men sen står jag vid ett vägskäl…är vårdbiträde och har jobbat mycket inom äldrevården,vilket jag älskar(man får så mycket tillbaka),så funderar på att vidareutbida mig till sjuksköterska(drömmen vore barnmorska) men sen brinner jag ju för religion/historia/samhälle och har varit sugen på läraryrket inom just de områdena i flera år nu…svårt.
    Kanske är bra att det blir en mammaledighet emellan så jag hinner fundera klart:)

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

