Hem > Gå ner i vikt > Tankar om vikten

Tankar om vikten

Vi går mot kallare tider och det blåser kring knuten. Jag känner att jag har fastnat i viktuppgångsvirvel. Likt en björn på väg i ide äter jag utan stopp. Är konstant hungrig och sugen. Imorgon är det tisdagsvikt och jag känner redan nu åt vilket håll det pekar. Pepp-pepp. Under veckan som gick försökte jag hålla mig någorlunda men under helgen som gått har jag ätit så det står härliga till. Hur kan det vara så lätt att tappa kontrollen? Kan det bero på att älsklingen lagar himla god mat? Vi har en lite uppdelning här hemma. Jag lagar mat måndag till torsdag, han lagar mat fredag till söndag.

Igår träffade jag min granne Sarah på gården. Jag berättade om min viktsvacka och vi bestämde att vi skulle ses någon dag och prata pepp. Vi har alltid hälsat artigt på varandra i tvättstugen, aldrig varit mer än så. Men för ett par veckor sedan stannade hon till när jag stod med rumpan i vädret och putsade blommorna på uteplatsen. Hon hade sett en tjej ge vikttips i en hälsotidning och frågade om det var jag. Det var det. Sen började vi prata och det visade sig att hon gör och har gjort världens vikt och träningsresa. Hon har gått ner 30 kg och blivit grym på fitness. Nästa år ska hon tävla. Där snackar vi pepp. Vikttipsen jag gav i hälsotidningen känns så sjukt avlägsna nu:

– Ät mindre portioner på fasta tider. Lätt som en plätt.

Lätt som en plätt då kanske, men vad ska man göra om det inte är lätt som en plätt nu? Besök gärna Sarahs blogg. Hon skriver den tillsammans med sin kille som även han hårdkör med träning.

Kategorier:Gå ner i vikt
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

