Hem > Mitt liv som student > Ett glatt besked

Ett glatt besked

Jag har precis pratat med min instutition på universitetet som lämnar klartecken för mig att hoppa på studierna med start 3 december. FANtastiskt roligt. Jag är jätteglad. Allt har verkligen löst sig till det bästa. Min mammaledighet börjar med andra ord lida mot sitt slut.  Det känns spännande och roligt. Jag håller tummarna för att allt ska gå lika bra i verkligheten som det gör i min fantasi.

Ett annat glatt besked är att vi nu köpt en resa till Egypten. Om en månad flyger vi till Hurgada. Där ska vi ha två veckors familjemys på ett all inclucivehotell. Det ska bli underbart med sol, värme och att umgås hela familjen dygnet runt. Både jag och min sambo gillar att resa. Vi har båda rest mycket på varsitt håll innan vi träffades men har även gjort några resor tillsammans:

2006 – Mexico
2007 – Spanien, jag var gravid och sov mig igenom vistelsen
2008 – Dominikanska Republiken, Toddo var 5 månader
2008 – Brasilien – Toddo var 1 år och 3 månader
2010 – Turkiet – Första resan med två barn. Toddo 2.5 år, Lovisen 5 månader

Att resa med barnen har varit höjdpunkter i vårt familjeliv. Det är otroligt avslappnande att umgås utan vardagens alla krav och måsten. Familjemys i ett varmt land. Det rekomenderas.

  1. Alfva
    2010/10/19 kl. 17:03

    Underbart att någon mer sovit sig igenom en semester. Jag mådde illa konstant vid vår resa till Filippinerna (gravid i v10-13) och gick knappt utanför dörren.

    Och ja, jag håller med, resor med barn är underskattade och otroligt givande för oss alla! Mer resor åt barnfamiljer! Vi var till Malaysia när A var 5 månader och det var helt underbart, sen har vi hållt oss i Europa, men nästa år hoppas jag komma längre bort igen.

  2. 2010/10/19 kl. 17:04

    grattis!!:) Och skönt att du känner dig taggad att lämna mammaledigheten och ge dig ut i verkligheten,inte alla som vill;)
    Vill också ut och resa! Kommer nog dessvärre dröja med tanke på hur vår ekenomi ser ut,men en Londonweekend kommer vi iaf unna oss,är helt kär i den staden:)

  3. 2010/10/19 kl. 21:27

    Vad roligt, jag kom precis hem från Hurghada, supermysigt hade vi det! Får jag fråga vilket hotell ni ska bo på? Vad spännande att resa med barn, jag hoppas att vi kommer iväg och gör det också den dagen vi får barn. All inclusive måste ju vara perfekt – allt fixat så man bara kan ägna sig åt varandra.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

