Hem > Tankar och Åsikter > Ibland känner jag mig mindre bra

Ibland känner jag mig mindre bra

Förra flamencolektionen var en sådan dag. Tanterna i dansgruppen brädade mig med sina kvicka steg och kordinerade armrörelser. Jag kände mig så himla dålig, hela lektionen från början tll slut. Det hänger kvar. Om ett par timmar är det jag som svänger den vida kjolen och stampar bestämt med guldskorna i golvet, fast jag känner egentligen inte för det, känslan av att vara mindre bra och att inte följa med i kordinationen hänger kvar sedan förra veckan.

Men, jag ska inte hänga läpp. Verkligen inte. Efter dansen ska jag nämligen bege mig till Eriksdalsbadet. Jag ska inte simma eller springa. Bara bada VARM bubbelpool, BASTA med väldoftande inpackning i håret och varva ner.

Kategorier:Tankar och Åsikter
  1. 2010/10/20 kl. 16:28

    Dansa är kul, men tyvärr hamnar man i svackor där man känner att man inte hänger med.. Jag känner igen det från mina 12 år som ”dansare”. Men det är SÅ kul när man kommer över tröskeln och känner att stegen sitter i kroppen. Så det är bara att kämpa på.
    Det låter som att du får ett underbart avslut på dagen med bubbelbad och bastu! Sen somnar du säkert skönt!🙂
    Kram

  2. 2010/10/21 kl. 9:29

    Hoppas det gick bättre än vad du trodde igår. Jag är säker på att du är grym. Kan riktigt se dej framför mig stampa med klackarna i golvet. Vacker som en dag.

    Kram på dig

  3. 2010/10/21 kl. 11:52

    Tack fina Nina!

    Det gick fantastiskt bra och jag kände mig så nöjd över att ha gått dit.

    Kram!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

