Hem > Okategoriserade > Sexuliserat våld, prostitution och trafficking

Sexuliserat våld, prostitution och trafficking

Tre ofattbara hemskheter som dessvärre är många kvinnors vardag. Någon blir våldtagen av en sadistisk man som samtidigt trycker en kniv mot hennes strupe, en annan har en hand med ett hårt grepp kring sitt huvud och en vidrig mans penis i munnen, en tredje sitter på en båt på väg till Sverige eller något annat land och fantiserar om det nya livet som väntar. Vad hon ännu inte vet är att hon fallit offer för trafficking.

Kan du förstå att att det finns hundratusentals kvinnor som i just detta ögonblick lever din värsta mardröm?

Tidigare i veckan fick jag det glada beskedet att jag kommit in på en distanskurs om just ”Sexuliserat våld, prostitution och trafficking” på Högskolan i Gävle. Jag ser fram emot att förkovra mig i ämnet. Med kunskap följer inblick, med inblick finns det förhoppningsvis en chans till att påverka och hjälpa. Det blir mycket studier framöver och jag ber till gudarna att jag klarar av att hålla fanan uppe.

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/10/22 kl. 7:09

    vilket ”roligt” ämne att läsa, jätteintressant ju, och som du skriver -så viktigt!!!Det är verkligen helt vansinnigt när man tänker på det,vad som faktiskt pågår därute..och sällan inte alltför långt borta,bara undangömt liksom…
    Ska du plugga på distans då? Lr ta Upptåget mot Gävle?:)

  2. N
    2010/10/27 kl. 7:05

    har helt missat detta inlägg.. tycker att det är ett jäkla intressant ämne och vill du veta mer ingående om prostitution så maila.. gick på gatan i några år när jag var hemlös.. det är lixom inte alltid som det står i böckerna!
    skriver inte mitt namn eftersom ja inte vill att hela världen ska veta.

    • 2010/10/27 kl. 14:31

      Tack för din kommentar. Jag mailar dig! Kram!

  3. 2010/10/31 kl. 13:17

    Jag visste inte ens att den här typen av kurser finns. Verkligen ett intressant ämne, som jag själv gärna hade lärt mig mer om. Det är som du säger, med kunskap och inblick kommer möjlighet till att förändra!

  4. Hanna
    2011/11/06 kl. 0:18

    Jag tycker att ämnet är oerhört viktigt och intressant. Har sett flera dokumentärer och läst artiklar om Trafficking till exempel. Du får väldigt gärna tipsa på någon bra bok, film eller dylikt gällande detta!

    Lycka till på kursen, hoppas den är lika bra som den låter.
    Trevlig blogg har du också 🙂

  1. 2010/11/08 kl. 13:49

Kommentera

