Hem > Okategoriserade > Tankar om bloggen

Tankar om bloggen

Som ni vet är jag påväg att byta tillbaka till min gamla bloggportal. Jag fick en adress jag inte kunde motstå: apan.blogg.se

Det kommer att ta ett tag innan jag börjar att blogga där eftersom jag vill flytta med mig arkivet. Tyvärr går det vara att göra manuellt. Kopiera, klistra, posta, kopiera, klistra och posta. Om och om igen. Att blicka tillbaka tre år i livet känns som att ta en tur med tidsmaskinen. Hur tänkte jag då? Vem var jag då? Vad har hänt sedan dess?

Det har hänt otroligt mycket saker och jag observerar en annan ton i mina texter. En ganska ocensurerad ton. Ibland blir jag förskräckt och undrar hur och varför jag skrev så. På den tiden låg besöksstatistiken kring sju läsare per dag och jag visste vilka alla var.

Jag har länge bloggar anonymt. Jag har medvetet undvikit att posta bilder på mig själv och barnen. Men så för ett par månader sedan insåg jag bloggens betydelse för mig. Den är stor. Den är mitt lilla krypin på nätet. Min egna bubbla där jag delar med mig av min vardag, känslor och åsikter. Det känns som att bjuda in världen på fest. Min pappa läser bloggen, likaså mamma och mina syskon. Mina vänner läser bloggen alla som är intresserade läser bloggen och det glädjer mig. Jag är bloggare och kommer alltid att vara.

Kram på er!

Kategorier:Okategoriserade
  1. 2010/10/21 kl. 15:30

    Kram till dig med!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

