Hem > Okategoriserade > Lasses Berghagens tårar

Lasses Berghagens tårar

Visste ni att Lasse Berghagen ”råkade ut” för ett practical joke av Fredik & Filip för ett par år sedan? Killarna spred ett rykte om att Lasse Berghagen hade blivit mördad. Dagen efter kunde man på en av kvällstidningarnas löp läsa: LASSE BERGHAGEN MÖRDAD. Lasses dotter som suttit på en buss och sett löpet fick en chock, ringde till Lasse som blev lika chockad. Han befann sig i USA.

Igår när vi zappade runt fastnade vi på fyran som sände programmet ”Så mycket bättre”. Ett gäng folkkära bor tillsammans en vecka på Gotland, varje artist får varsin dag. På deras dag anordnar de aktiviteter, sjunger gamla låtar och berättar historier från livet.

Lasses historia var chockerande. Jag blev helt rörd när jag såg det. Lill-Babs som också medverkade i programmet satt med tårar och alla de andra artisterna var tagna av denna sjuka historia. Lasse grät. Han var förbannad över att situationen uppstått. Jag förstår honom. Det måste ha varit en hemsk upplevelse. Sådana här saker gör mig irriterad. Det omåttligt populära radarparet F & F sjönk ytterligare på min skala. När försvann finkänslan och varför? Begriper inte folk när de passerar gränsen? Jag har relativt rå humor själv, men vad är humorn i att såra en annan människa? Ibland känns det som att folk är totalt befriade från konsekvenstänkande.

Var det någon annan som såg programmet? Vad tyckte du? Jag tyckte att det var helmysigt. Alla deltagare var så härligt genuina. Petra Marklund har jag ingen aning om vem det är, det ska bli spännande att se. Galet snygg var hon. Petters version på Stockholm i mitt hjärta var bra, väckningen av Christer Sandelin var rolig. Plura var mysgubbe som vanligt och Thomas Di leva var flummig som vanlig. Ibland känns det som om han bara spelar. Att han egentligen stör sig på grannen och hatar olater i samhället, men istället för att utagera det dämpar han de känslorna genom att låtsas att de är vackra rymdblommor. Det var häftigt att se bilder från Lasse och Lill-Babs liv. Tänk att de är Malins föräldrar. Tänk att Malin har fått överta Teddybjörnen Fredriksson. Jag läser Malins blogg periodvis. Nu var det ett tag sedan, men snart så fort tiden räcker till ska jag surfa in och hälsa på. Hon skriver mycket inspirerande.

Kategorier:Okategoriserade
  1. Lisa W
    2010/10/24 kl. 22:42

    Jag såg lite, och tyckte att det var lite mysigt, även om jag föredrar originalet! (Alltså SVT’s Stjärnorna på slottet.) Tycker ändå att det är lite coolt att TV4 gör en så ogenerad rip-off. Annars brukar de ju oftast försöka förklä andra bolags produktioner en aning… 🙂

    Di Leva alltså… Han får tala ut om sin hustrumisshandel hur många gånger som helst – i mina ögon kommer han ändå alltid vara skyldig. Jag vet att han aldrig blev dömd, men hur många våldsamma partners blir egentligen det?

  2. 2010/10/24 kl. 23:02

    Min faster gick på samma skola som Thomas Di Leva och redan då gick han runt i hemmasydda ”klänningar” och körde sin egen stil. Tufft att han vågar vara sig själv tycker jag! Fler borde vara som honom 🙂

    (det ovanstående kommentator skrivit hade jag dock ingen aning om, men om det är sant är det ju såklart inget man bör efterapa).

    Haha, kändes lite skumt att skriva nånting som innehöll ordet apa på denna bloggen 😉

    I ♥ din blogg! 🙂

    • 2011/04/18 kl. 16:59

      bla bla testing

  1. 2015/05/14 kl. 12:21

Kommentera

